メニュー/MENU

自治医科大学医学部保健センター情報センター実験医学センターメディカルシミュレーションセンター先端医療技術開発センター地域臨床教育センターデータサイエンスセンター医学教育センター公共政策学研究室医師・研究者キャリア支援センターオープンイノベーションセンター神経遺伝子治療部門富士フイルムメディカル国際光学医療講座難治性疾患遺伝子細胞治療開発講座地域医療循環器アジアITネットワーク研究拠点講座地域医療学センター分子病態治療研究センター看護師特定行為研修センター看護学部附属病院とちぎ子ども医療センター総合周産期母子医療センター救命救急・総合集中治療センター臨床研究センター附属さいたま医療センター

医学部 英語

研究者リスト >> レボウイッツ アダム
 

レボウイッツ アダム

 
アバター
研究者氏名レボウイッツ アダム
 
 
URL
所属自治医科大学
部署医学部英語
職名教授
学位PhD(University of Tsukuba)
科研費研究者番号70318351
ORCID ID0000-0003-1761-7464
J-Global ID202001016269223693

プロフィール

医学英語教育 Medical English Education
災害心理学(災害後コミュニティーメンタルへルス、市民・政府連携と復興)
Disaster Psychology (Post-Disaster Community Mental Health, Disaster Recovery Collaboration)

論文

 
 
 
Adam Jon Lebowitz   
Disaster Medicine and Public Health Preparedness   17 e501   2023年10月   [査読有り]
 
Takashi Asada   Tatsuyuki Kakuma   Miho Ota   Adam Jon Lebowitz   Nobuto Shibata   Kazuhiro Niizato   Norihiko Izumimoto   Yasuko Abe   Mieko Tanaka   Tetsuaki Arai   
International Journal of Geriatric Psychiatry   37(8)    2022年8月   [査読有り]
 
Tomomi Hayase   Makiko N Mieno   Kyoko Kobayashi   Naoko Mori   Adam Jon Lebowitz   Yoko Kato   Yuya Saito   Yuki Yuza   Hirozumi Sano   Shinya Osone   Tsukasa Hori   Yuichi Shinkoda   Nobuyuki Yamamoto   Daiichiro Hasegawa   Michihiro Yano   Miho Ashiarai   Daisuke Hasegawa   Akihisa Sawada   Takuhiro Yamaguchi   Akira Morimoto   Keitaro Fukushima   
Journal of Pain and Symptom Management   63(5) e495-e504   2022年1月   [査読有り]
CONTEXT: Few instruments in Japanese assess health-related quality of life in pediatric cancer patients. OBJECTIVES: To translate the Memorial Symptom Assessment Scale (MSAS) into Japanese pediatric and proxy versions (MSAS-J 7-12, MSAS-J 13-18, a...
 
Yasushi Matsuyama   Hitoaki Okazaki   Kazuhiko Kotani   Yoshikazu Asada   Shizukiyo Ishikawa   Adam Jon Lebowitz   Jimmie Leppink   Cees van der Vleuten   
The Asia Pacific Scholar   6(4) 49-64   2021年10月   [査読有り]
Introduction: Previous studies indicate that professional identity formation (PIF), the formation of a self-identity with the internalised values and norms of professionalism, may influence self-regulated learning (SRL). However, it remains unclea...

MISC

 
 
Adam Lebowitz   
The Language Teacher      2016年11月   
 
Adam Lebowitz   
The Language Teacher      2016年9月   
 
Adam Lebowitz   
   2015年11月   
 
Adam Lebowitz   
   2015年9月   
 
Adam Lebowitz   
   2015年7月